Vol aan de bak! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van DanieldW - WaarBenJij.nu Vol aan de bak! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van DanieldW - WaarBenJij.nu

Vol aan de bak!

28 December 2015 | Nederland, Enschede

Vandaag had Daniel een druk programma, 5 therapiesessies van een half uur!
We zijn begonnen om 9.30 uur met Fysiotherapie. De therapeut vroeg mij of ik wilde helpen Daniel op de rand van zijn bed te laten zitten en zijn benen vast te houden.
En daar ging hij weer, van voor naar achter, van links naar rechts. Nog even oefenen voor het Carnaval.
Toen de therapeut Daniel vroeg of hij zichzelf naar links wilde laten vallen gebeurde dit inderdaad! Ook de opdracht of hij zichzelf naar rechts wilde laten vallen volgde Daniel op. Tjonge, jonge, pffffffffffffffffffffffffffff, blij!!!

Dw twee therapieën die erna kwamen (ergotherapie en logopedie) waren teveel voor Daniel, hij kon het niet meer opbrengen en sliep alleen maar. Fysio was zo vermoeiend!!!
Bij de vierde sessie (stimulering) hebben ze Daniel een spiegel voor gehouden. Hij moest deze spiegel (en dus zichzelf) met zijn ogen volgen. Dit ging van fixeren tot een klein beetje volgen lukken, maar hier is nog werk aan de winkel.

Tijdens de laatste sessie (weer logopedie) was Daniel weer zoooo moe!

Vandaag had Daniel beide ogen goed open op de momenten dat hij wakker was. Daarnaast heeft de arts geluisterd naar zijn longen, deze waren gelukkig schoon. We weten niet waarom zijn zuurstof in het bloed zo laag zit soms. Afwachten maar.
Zijn wond van de canule laten ze door een wondspecialist checken, omdat ze twijfelen wat dit nu precies is.
Ze gaan afbouwen met de spierverslapping. De dosis van de avond wordt iets minder, van 25 milligram naar 20.

Vanavond gezeten met 3 andere moeders in het RM-huis. Dat vond ik wel erg fijn. Elkaars verhalen horen en herkennen.

Donderdag komt Henk weer naar Tilburg. Vanaf het begin ben je er!
@Henk, dank je wel dat je de afgelopen acht weken er onvoorwaardelijk voor mij/ons bent. Ik realiseer me dat dit voor jou ook niet makkelijk is!
Heb bewondering en respect voor hoe jij dit doet!!!
X

Wat ook fijn was vandaag is dat Daniel twee keer zelf zijn hoofd omhoog bracht toen deze in de rolstoel naar voren viel.

• 29 December 2015 - 11:06

Irma Hemmers:

Lieve Enza,
    Als ik het zo lees zit er gelukkig wat vooruitgang in Daniëls situatie. Wat een heftig traject...... Ik moet vaak aan jullie denken en het is moeilijk te bevatten wat jullie door moeten maken. Nogmaals heel veel sterkte! Fijn dat we via deze site op de hoogte kunnen blijven, iedereen leeft erg mee.

• 29 December 2015 - 16:02

Monique:

Lieve Enza,
    Wat een goed bericht! Stukje voor stukje de goede kant op, dat geeft weer goede moed! Klasse, hoe jullie het samen opbrengen!!! Liefs van ons! Xxx

• 29 December 2015 - 16:55

Flor:

Alaaaf Daniel, jij bent iets te vroeg met carnaval, maar je gaat vooruit! Volhouden en proberen verder te komen, kanjer een dikke kus voor jou.

• 29 December 2015 - 17:48

Maria:

He Daniel, wat goed van je, nog even en dan ben je klaar voor het Carnaval!! Ga zo door kanjer.......
    Enza, dit is geweldig nieuws, stap voor stap gaat hij vooruit. Wat fijn om te lezen dat je je ervaring ook met andere moeders kan delen. Het is ook goed om hierover te praten. Elke keer heb ik weer bewondering voor je. Wat schrijf je toch prachtige verhalen. Zo zie je maar:" je bent een sterke vrouw". We denken aan jullie en dikke kus van ons allen x x x

• 29 December 2015 - 21:01

Helene:

Lieve schat denk elke dag aan jullie. En ja elke dag een stapje voorwaarts. Komt goed schatje, ben trots op jou en henk en je mooie dochters en je familie. En ja wij gaan Carnaval vieren in Boekelo met Daniel :). Wou dat ik iets dichter bij je was, kon ik je even knuffelen xxx

• 15 Januari 2016 - 20:30

Karin:

Hallo lieve Enza,

Wat fijn deze berichten, het gaat dus wat beter en er zit vooruitgang in met Daniel. Ooooooooooo wat fijn voor jullie. Heeeeel veeeel succes en sterkte gewenst van ons

Dikke kus en hopelijk tot snel.