Comfortabel - Reisverslag uit Enschede, Nederland van DanieldW - WaarBenJij.nu Comfortabel - Reisverslag uit Enschede, Nederland van DanieldW - WaarBenJij.nu

Comfortabel

Blijf op de hoogte en volg

22 December 2015 | Nederland, Enschede

Daniel ligt, zoals ze het hier ook noemen, comfortabel.
Relaxed en zijn armen en handen zijn veelal ontspannen. Daarnaast heeft hij een nieuwe slang in zijn neus gekregen die veel dunner is en wordt de voeding niet meer ingespoten, maar komt het met de pomp langzaam zijn maag binnen. Ook het douchen vanochtend op een ligbrancard vond hij volgens ons wel prettig.
Opvallend vandaag was dat Daniel zijn hoofd regelmatig bewoog, volgens ons bewust.
De eerste dag met therapie is begonnen: allereerst de fysiotherapeut (gaf aan dat de gewrichten er goed uitzagen) de ergotherapeut (begonnen met op maat maken van de rolstoel) en de logopedist (die ons als ouders vertelde welke stappen er de komende weken zouden volgen). Al met al een druk programma voor Daniel. Tijdens het passen van de rolstoel bleek Daniel moeite te hebben met ademen en werd zijn zuurstof minder, dus wordt het inmeten van de stoel de volgende keer afgemaakt.
Morgen staat er ook van alles op het programma, waaronder nieuw gips voor zijn voeten, maar het allerspannendst vind ik toch wel de twee onderdelen 'stimulatie'. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar dit is toch wel het onderdeel wat heel belangrijk is voor het brein. Het onderdeel waarvoor we vooral hier in het Leijpark zijn!!!

Zelf heb ik vandaag ook weer geleerd: vergeet wat Daniel niet meer kan en focus je op alles wat hij vanaf nu WEL weer kan, elke dag opnieuw, al is het nog zo klein.
Goed, leren is 1 ding, nu nog naar handelen. En dat is een proces. Ik voel dat het mij hier gaat lukken. De omgeving is er naar. Van de 5 kinderen/jongvolwassenen die hier liggen is Daniel er 1 van (er is plek voor 6). Hoop en liefde!!!

NB: kan het liedje 'all I want for Christmas is you' niet meer horen!!! Waar gaat het eigenlijk over? Heb geen idee, nooit eerder echt naar geluisterd. Onbereikbare liefdes, verre afstand-relaties of minnaressen die daadwerkelijk denken dat hun minnaar eindelijk zijn vrouw en kinderen voor haar gaat verlaten en dat hij ooit kerst met haar zal gaan vieren???? Geen idee, maar krijg dat stomme deuntje niet uit mijn hoofd!!!
Hee, Dani, all I want for Christmas is you!!!

  • 22 December 2015 - 21:10

    Henk Knol :

    Lieve schat, ik ben echt super trots op jou. Ik vind dat je het geweldig doet, omdat ik weet hoe moeilijk het voor jou is. Ik hou zielsveel van jou en met geduld en liefde komt het goed. Heb vertrouwen in Daniel en de vakkundige mensen in Tilburg. ❤

  • 22 December 2015 - 22:19

    Yvonne :

    Ik wens jullie sterkte en kracht , ik denk aan jullie !! Knuffel van mij voor jou Enza

  • 23 December 2015 - 00:01

    Mayke:

    Met veel liefde geschreven, Enza! Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt! Denk aan jullie!

  • 23 December 2015 - 09:47

    Claudia:

    Dag lieve Enza, wat fijn dat Daniel zo op z'n plek is en wat fijn voor hem dat jij bij hem bent! En nee, ik kan All I want for Christmas ook niet meer horen. Dikke knuffel!

  • 23 December 2015 - 11:30

    Renalde Heiwegen:

    Fijn dat Daniel een nieuwe startplek heeft gevonden, Enza. Zo te lezen kunnen ze hier veel voor hem doen. Wat zullen jullie samen lange, verdrietige en vast machteloze weken achter de rug hebben. Hopelijk geeft Tilburg jullie een klein beetje rust terug omdat Daniel daar in goede handen is. Stap voor stap een stapje vooruit dat wensen wij jullie van harte toe. Veel kracht en liefde gewenst om samen met elkaar deze stapjes te maken. Lfs

  • 23 December 2015 - 14:06

    Clemens:

    kan niet anders zeggen dan veel sterkte en beterschap in de komende tijd, en ik lees elke dag mee wens jullie ondanks alles wel een hele warme kerst samen.

  • 23 December 2015 - 20:24

    Ans:

    Dag Enza, via Henk zijn we goed op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen. Wat een prachtig initiatief om dit reisverslag te maken, zo kan iedereen jou rechtstreeks een reactie sturen en laten weten dat er zo met je wordt meegeleefd. Ik wens jou en je dierbaren alle kracht in deze moeilijke tijd. Kerst is het feest van de geboorte, laat dit ook voor Daniël gelden nu hij in Tilburg in zo goede handen is.

  • 24 December 2015 - 16:34

    Bianca:

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 36495

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 30 November -0001

Het begin in Leijpark

Landen bezocht: